• Producent: Rebel
  • Kategoria: Gry planszowe

GRA O RYWALIZACJI ALCHEMIKÓW ODKRYWAJĄCYCH SEKRETY PRZYRZĄDZANIA TAJEMNYCH MIKSTUR

Oryginalny pomysł na grę, efektowne wykonanie.
Tytuł z pierwszej setki prestiżowego rankingu BoardGameGeek.

W komplecie dodatkowa karta promocyjna z artefaktem.

Wiek: od 13 lat
ilość graczy: 2-4
Czas gry: ok. 120 minut
Wydawca: Rebel
Projektant: Matúš Kotry
Ilustrator: David Cochard
Wydanie: polskie

NA CZYM POLEGA GRA?
dzisiaj dostałem mój nowy kociołek. Nareszcie moje laboratorium jest gotowe! Całe dnie zbierałem i suszyłem elementy w oczekiwaniu na tę chwilę. Co żeby tu zmieszać najpierw? Mam dobre przeczucie co do kruczego pióra i korzenia mandragory. No i ponoć ropucha pasuje do wszystkiego. Lecz z drugiej strony, co tam wiedzą inni? To moje laboratorium i moje badania! Kiedy opublikuję swoje teorie, to wszyscy będą przychodzić do mnie! Już ja im udowodnię, że jestem najwybitniejszym umysłem zgłębiającym tajniki alchemii. No poprawnie, czas rozpalić ogień i zabrać się do pracy. W mętnej głębi kotła znaleźć można przecież wiedzę, obfitość i sławę.
Od dwóch do czterech graczy wciela się w rywalizujących alchemików chcących odkryć sekrety tej tajemnej sztuki. Punkty można zdobywać na zróżnicowane sposoby, ale najwięcej uzyskuje się za publikację teorii - dobrych teorii, warto dodać. I w tym leży problem.
Gracze zdobywają wiedzę przez mieszanie komponentów i sprawdzanie wyników przy pomocy aplikacji skanującej karty na tablecie albo smartfonie. Dedukują, jak przyrządzić mikstury, które mogą sprzedać poszukiwaczom przygód. Zarobione złoto mogą wydawać na magiczne artefakty, które są wyjątkowo solidne, ale także szczególnie drogie. Publikujemy teorie, ośmieszamy i obalamy tezy przeciwników i zmagamy się z wyzwaniami, przy których zamiana ołowiu w złoto to betka!
Kiedy teorie graczy są publikowane lub odrzucane, ich reputacja idzie w górę i w dół. Na koniec gry reputacja zamieniana jest na punkty zwycięstwa. Punkty uzyskuje się także za artefakty oraz stypendia. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa.
Uwaga: Do gry w "Alchemików" niezbędna będzie optymalna aplikacja na tablecie lub smartfonie. Aby ją zdobyć, należy zeskanować znajdujący się w instrukcji kod QR lub wejść tutaj: http://cge.as/ald. Aplikacja jest darmowa. Można również grać bez aplikacji, lecz jeden z graczy wtedy nie bierze udziału w rozgrywce, przejmując zadanie mieszania eliksirów.

Zawartość pudełka:
dwustronna plansza do gry • plansza teorii • plansza prezentacji • 4 zasłonki laboratorium • 4 trójkąty wyników • 4 plansze graczy • 6 kafli poszukiwaczy przygód • 2 kafle konferencji • 5 kafli stypendiów • 8 żetonów alchemonów • 104 żetony • wyników • 36 żetonów sztuk złota • 44 żetony pieczęci (komplet 11 w każdym kolorze) • 6 żetonów konfliktów • istotnik gracza startowego • 8 kafli elementów • plansza mistrza gry • 40 kart części • 22 karty przysług • 18 kart artefaktów • 16 kart ofert • 8 plastikowych flakoników (2 w każdym odcieniu) • 24 plastikowe znaczniki (6 w każdym odcieniu) • blok z tablicami dedukcji • 2 pojemniki na żetony • 8 woreczków strunowych

wymiary opakowania: 297 x 297 x 73 mm.

Do kart (97 szt.) można dokupić pasujące koszulki:
Mayday Mini Euro - opak. 100 szt.
Mayday Premium Mini Euro - niesprężyste, opak. 50 szt.
FFG Mini European - nieelastyczne, opak. 50 szt.

Podobne produkty w kategorii Gry planszowe